دیابت نوع دو چیست؟

بیماری دیابت نوع ۲ محدودیت سنی ندارد و همه ی افراد می توانند مبتلا شوند. نشانه های اولیه این بیماری بسیار ملایم است. در واقع، از هر سه نفری که این بیماری دو دارند یک نفر اصلا از آن با خبر نیست. این بیماری مزمن توانایی بدن برای استفاده از کربوهیدرات غذاها به عنوان انرژی را خنثی می کند، حتی در این نوع بیماری قندخون نیز بالا می رود. بعد از مدتی، این قند اضافی خطر بیماری قلبی، از دست دادن بینایی، آسیب های عصبی و اندام، و دیگر شرایط مزمن را بالا می برد

لیستی از علامت های خطر دیابت نوع ۲:

علایم : تشنگی

افرادی که دیابت نوع دو دارند غالبا هیچ علائمی ندارند. یکی از اولین علامت ها ممکن است افزایش میزان تشنگی باشد. این نشانه معمولا با مشکلاتی دیگر از قبیل افزایش خشکی دهان، افزایش اشتها، ادرار مکرر – گاهی هر ساعت – و افزایش یا کاهش غیر عادی وزن ظاهر می شود.

دیابت نوع دو چیست

۲-علائم : سردرد

با خارج شدن قند خون از حالت طبیعی، نشانه هایی مانند سردرد، تار شدن دید و خستگی خود را نشان می دهند.

۳- علائم : عفونت

در بسیاری از موارد، این بیماری دو تا زمانی که خسارت قابل توجهی به سلامت نرساند قابل شناسایی نیست. یک پرچم قرمز شامل عفونت های دردسر ساز از جمله: • خراش یا زخم هایی که التیام شان طول می کشد. •  عفونت های دستگاه ادراری • خارش پوست به خصوص در ناحیه کشاله ران

تشخیص

یک تست خون ساده می تواند دیابت را تشخیص دهد. تست A1C یک تصویر کلی از سطح قند خون به طور متوسط در ۲ الی ۳ ماه گذشته را نشان می دهد. سطح A1C از ۶٫۵% یا بیشتر ممکن است دیابت را نشان دهد. یک آزمایش قند خون ناشتا، که نتیجه آن بالای ۱۲۶ باشد دیابت در نظر گرفته می شود. دکتر شما ممکن است دستور تست چالش گلوکز خوراکی با یک آزمایش خون دو ساعته را بدهد. در افرادی که نشانه های کلاسیک دیابت را دارند، یک تست تصادفی که در آن گلوکز بالاتر از ۲۰۰ باشد می تواند دیابت را نشان دهد

شما همچنین میتوانید مطالب بیشتری در بخش مقالات سایت مطالعه نمایید و نیز میتوانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر کاتالوگ ما را دانلود کنید.

یادگیری و آموزش

مشاوره موفق

اعضا

همایش ها

درمان کامل شده

مقالات مفید و خواندنی

تیم ما با داشتن کادری متخصص و مجرب آماده ارائه راهکارهای تخصصی در جهت کاهش هزینه های شما می باشد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

آنچه بیماران می گویند

ارتباط با ما